دانشکده فنی و مهندسی

سرفصل کارشناسی مهندسی مکانیک

دانشکده مهندسی مکانیک

  سرفصل کارشناسی مهندسی مکانیک

برنامه آموزشی دوره کارشناسی مهندسی مکانیک

گروه: فنی و مهندسی                      

رشته : مهندسی مکانیک                  

دوره: کارشناسی

کمیته تخصصی: مهندسی مکانیک

سرفصل مصوب وزارت علوم برای تمامی دانشجویان ورودی 1401 به قبل

شورای برنامه ریزی آموزش عالی در هفتصد و چهل و چهارمین جلسه مورخ 1388/10/19 خود برنامه آموزشی دوره کارشناسی مهندسی مکانیک را در سه فصل (مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس) مصوب نمود

ماده 1)  برنامه آموزشی دوره کارشناسی مهندسی مکانیک از تاریخ تصویب برای کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور که مشخصات زیر را دارند، لازم الاجرا است.

الف: دانشگاهها و موسسات آموزش عالی که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می شوند.

ب: موسساتی که با اجازه رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بر اساس قوانین تاسیس می شوند و بنابراین تابع مصوبات شورای عالی برنامه ریزی می باشند.

ج: موسسات آموزش عالی دیگر که مطابق قوانین خاص تشکیل می شوند و باید تابع ضوابط دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران باشند.

ماده 2) این برنامه  از تاریخ 1388/10/19 برای دانشجویانی که از این تاریخ به بعد وارد دانشگاه می شوند لازم الاجرا است.

ماده 3) مشخصات کلی،  برنامه درسی و سرفصل دروس کارشناسی مهندسی مکانیک در سه فصل مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس جهت اجرا به معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ می شود.

دانلود سرفصل مصوب وزارت علوم برای رشته مهندسی مکانیک: ورودی های 1401 به قبل 

سرفصل مصوب وزارت علوم برای تمامی دانشجویان ورودی 1401 به بعد

برنامه درسی بازنگری شده دوره کارشناسی پیوسته رشته مهندسی مکانیک ریزی آموزش عالی در جلسه شماره 157 تاریخ 1400/03/09 کمیسیون برنامه ریزی آموزشی به شرح زیر تصویب شد:

ماده 1) این برنامه درسی برای دانشجویانی که پس از تصویب این برنامه درسی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می شوند، قابل اجرا است.

ماده 2) این برنامه درسی جایگزین برنامه درسی رشته مهندسی مکانیک مصوب در جلسه 744 تاریخ 1388/10/19 شورای عالی برنامه ریزی می شود.

ماده 3) این برنامه درسی در سه فصل: مشخصات کلی، جدول های واحدهای درسی و سرفصل دروس تنظیم شده است و برای اجرا در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پس از اخذ مجوز پذیرش دانشجو از شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی و سایر ضوابط و مقررات مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ابلاغ می شود.

ماده 4) این برنامه درسی از شروع سال تحصیلی 1400-1401 به مدت 5 سال قابل اجرا است و پس از آن، در صورت تشخیص کارگروه تخصصی مربوطه، نیاز به بازنگری دارد.

دانلود سرفصل مصوب وزارت علوم برای رشته مهندسی مکانیک: ورودی های 1401 به بعد