دانشکده فنی و مهندسی

استفاده از نتایج پایان نامه دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه علم و فرهنگ در پروژه سخت کاری انفجاری سوزن ریل

دانشکده مهندسی مکانیک

دانشجو: سرکار خانم دلارام اعظمی (941273006) عنوان پایان نامه: شبیه سازی سخت کاری تکه مرکزی سوزن ریل به روش انفجاری

رییس مرکز تحقیقات ویژه مواد فلزی جهاددانشگاهی تهران اعلام کرد: برای اولین بار کشورمان در خاورمیانه به فناوری سخت کاری تکه مرکزی سوزن ریلی دست یافت.

جناب آقای دکتر سیدمحمدطباطبایی عصر پنجشنبه در حاشیه رونمایی از این قطعه ریلی به خبرنگار ایرنا گفت: این روش برای اولین بار در خاورمیانه در طرحی مشارکتی بین جهاد دانشگاهی تهران، دانشگاه تربیت مدرس و صنایع دفاعی به تولید نمونه رسید و کشورمان صاحب این فناوری شد.

ایشان افزودند: تحقیقات مطالعاتی این طرح بیش از یک سال به طول انجامید و امروز در هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت ریلی کشور این قطعه رونمایی شد. تکمیل حلقه فناوری تولید تکه مرکزی سوزن ریل انجام و قرار است این صنعت به تولید انبوه برسد. به گفته ایشان، سخت کاری تکه مرکزی سوزن ریل علاوه بر افزایش مقاومت ریل موجب افزایش سرعت قطارها نیز می شود و این فناوری در ناوگان مترو نیز پرکاربرد خواهد بود.

شایان ذکر است همچنین از نتایج پایان نامه دانشجوی مکانیک علم و فرهنگ، سرکار خانم دلارام اعظمی در  این پروژه ملی استفاده شد. مدیرعامل شرکت راه آهن کشور خاطرنشان کرد: همکاری این مجموعه با جهاد دانشگاهی، صنایع دفاعی و سایر مراکز علمی کشورمان در زمینه ارتقای تولید صنعت ریلی افزایش پیدا می کند.

لینک خبر در ایرنا: ایران به فناوری سخت کاری انفجاری سوزن ریل دست یافت